Lindring af Korsbenssmerter med Øvelser hos Elite Fysioterapi og Osteopati

Vores specialiserede behandlere i Elitefys står klar til at hjælpe dig med både akutte og kroniske problemer i vores klinikker på Vesterbro og i Farum. 

 

KLINIK MED SPECIALE I FYSIOTERAPI, OSTEOPATI OG TRÆNING

Hos Elite Fysioterapi er vi et ungt og dynamisk team. Vi behandler dig ud fra et helhedsprincip, hvilket vil sige en erkendelse af, at problemer et sted i kroppen kan have sin årsag et andet sted i kroppen.

Vi kender alle til, hvordan en skævhed i ryggen forplanter sig og sætter spor hele vejen op og ned gennem bevægapparatet. På den måde kan en smerte eller spænding et sted i kroppen have sit udspring et helt andet sted. For at få den bedste effekt kan det derfor være en fordel at bringe flere forskellige behandlinger i spil.

Hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om hvorvidt, vi behandler netop din problematik, så giv os endelig et kald på telefon på +45 33 12 32 48

 

Elitefys Fysioterapi og Osteopati København

Få en tid hos en af vores dygtige behandlere

Elitefys Personlig Træning Vestebro København

100+ Google Anmeldelser

Lindring af Korsbenssmerter med Øvelser hos Elite Fysioterapi og Osteopati

Korsbenssmerter kan være invaliderende og påvirke daglige aktiviteter betydeligt. Hos Elite Fysioterapi og Osteopati er vi dedikerede til at hjælpe vores klienter med at finde lindring og genoprette funktionen gennem skræddersyede øvelser og terapeutiske tilgange. Her er nogle af de effektive øvelser, vi anbefaler til lindring af korsbenssmerter:

1. Pelvic Tilt:

Lig på ryggen med bøjede knæ og fødder fladt på gulvet. Spænd mavemusklerne og skub din nedre ryg mod gulvet, så bækkenet kippes opad. Hold i et par sekunder, og slip derefter langsomt. Gentag 10-15 gange.

2. Korsben Stræk:

Sid på gulvet med benene udstrakte foran dig. Bøj det ene knæ og placer foden på den modsatte side af det strakte ben. Drej forsigtigt overkroppen mod det bøjede knæ og hold i 20-30 sekunder. Gentag på den anden side.

3. Liggende Hoftestæk:

Lig på ryggen med bøjede knæ og fødder fladt på gulvet. Tag fat i det ene knæ og træk det mod brystet, mens det andet ben forbliver på gulvet. Hold i 20-30 sekunder, og skift derefter side.

4. Korsben Mobilisering:

Lig på ryggen med bøjede knæ. Placer dine hænder på dine hofteben. Mens du trækker vejret ind, løft langsomt dine hofter opad, og skub dem forsigtigt fremad. Hold i et par sekunder, og sænk derefter langsomt dine hofter ned. Gentag 10-15 gange.

5. Stabiliseringsøvelser:

Udfør øvelser, der styrker dine kernemuskler, som f.eks. planken, bird dog og bækkenløft. En stærk kerne kan bidrage til at stabilisere rygsøjlen og reducere belastningen på korsbenet.

Ved Elite Fysioterapi og Osteopati tilpasser vi vores behandlingsplaner til den enkelte klient og deres specifikke behov. Vores erfarne terapeuter vil guide dig gennem disse øvelser og sikre, at de udføres korrekt for maksimal fordel og lindring af korsbenssmerter. Kontakt os i dag for at begynde din rejse mod smertefrihed og bedre funktion.